Ticket

Under ett långvarigt samarbete har vi tillsammans med Ticket utvecklat en helhetslösning. En smidig kundupplevelse som spänner över flera olika bokningskanaler.

Tickets omnikanalstrategi ställer stora krav på affärssystem och integrationer med externa bokningssystem. Näthandel, telefonförsäljning och butikshandel måste kunna samverka i ett enda system för att Ticket ska kunna erbjuda sina kunder en genomgående hög service i samtliga bokningskanaler.

Under ett långvarigt samarbete har Ticket och Softronic utvecklat en helhetslösning som väver samman och stöttar alla kontaktytor med kunden.

När vi upphandlade nytt ekonomisystem var villkoren att systemet, utöver funktionella krav även skulle ge kostnadsfördelar, ha hög kapacitet samt uppfylla säkerhetskrav. Alla dessa kriterier uppfylldes av Softronics molnbaserade Navisionlösning.

Christer Ström, IT-Chf på Ticket

Helhetslösning med kunden i fokus

Samarbetet med Ticket har resulterat i ett affärssystem som stöttar försäljning och tillväxt, samtidigt som alla kontroll-, ekonomi- och analysfunktioner optimeras. Softronics branschkunskap har bidragit till att skapa en ”sömlös” kundupplevelse.

Helhetslösningen innehåller flera plattformar. JAVA, .NET samt Microsoftprodukter kommunicerar med webbtjänsterna. Ticket har valt plattformarna utifrån önskad funktionalitet.