Utvecklare till ett supportteam sökes för en marknadsledande SaaS-tjänst inom AML

Sista ansökningsdag: 2025-03-01 23:59:00

Stad: Stockholm

Ansök

Vi söker en utvecklare till ett supportteam som vill arbeta kundnära med support av vår AML-tjänst CM1*. Som anställd i CM1 får du möjlighet att arbeta med kunder i olika verksamhetsområden och att jobba i ett sammansvetsat team med engagerade medarbetare som är specialiserade inom vår SaaS-tjänst. Ansök idag – urval sker löpande!
CM1 är en SaaS-tjänst för att motverka penningtvätt som är marknadsledande i Norden.
CM1 produktteam arbetar enligt SAFe – en beprövad arbetsmetod som större agila team använder för att säkerställa leveransens värde till slutanvändaren.

Läs mer om produkten cm1.se  

Om rollen och arbetsuppgifter
Som utvecklare i ett supportteam är du en del av ett sammansvetsat produktteam som tillsammans driver produkten CM1 framåt för att uppnå gemensamma mål. 

Du har ett nära samarbete med flera kollegor där ni tillsammans hanterar ärenden. CM1:s ärenden handlar främst om hur vår SaaS-tjänst används samt olika typer av tekniska förfrågningar. 
– Arbeta med Jira som verktyg för att både hantera ärenden och ha kunddialog 
– Konfiguration, datainsamling och felsökning 

CM1-supporten har öppet vardagar mellan 8.00-17.00.  

Vi tror att du har
 – Eftergymnasial utbildning inom data- och systemvetenskap eller motsvarande relevant utbildning
 – Erfarenhet av kundtjänst eller annan serviceorganisation, t.ex. Servicedesk
 – Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift 

Det är meriterande om du har
 – Erfarenhet av relationsdatabaser/SQL Server
 – Erfarenhet av C# .NET
 – Erfarenhet av- och eventuell certifiering i ITIL
 – Förståelse för produkter från Atlassian, exempelvis Confluence och Jira
 – Branschspecifika kunskaper, t.ex. AML, KYC eller bank 

När vi ser till dina personliga egenskaper tror vi att du är affärsmässig, lösningsorienterad, strukturerad, koordinerande och ansvarstagande. Du förväntas ha en god kommunikativ förmåga där du kan lyssna aktivt för att fånga upp kunders- och verksamhetens behov samt att du kan anpassa ditt budskap beroende på mottagare såsom kund eller medlem i utvecklingsteamet. Slutligen tror vi att du arbetar bra självständigt såväl som i team. 

Vi erbjuder
 – En omväxlande arbetsroll där ingen dag är den andra lik
 – Individanpassad karriär- och kompetensutveckling
 – Möjlighet till hybrid arbetsplats  

*) Om CM1
Softronic CM1 AB är ett dotterbolag till Softronic AB – en trygg och stabil arbetsgivare som funnits sedan 1984. På CM1 och Softronic värdesätts livsbalans där vi satsar på gemenskap, kunskapsdelning och kompetensutveckling genom exempelvis aktiviteter och nätverkande av olika slag.   

Vi hjälper våra kunder utveckla tjänster som förenklar människors liv och arbeten. “GoodTech – ledande teknik som gör gott i samhället” är den kraft vi bidrar med för att vässa affärer och samhällsservice med innovation, säkerhet och hållbarhet i alla lösningar.
Arbetet och arbetsplatsen ska skapa lust och energi och vi odlar aktivt en kultur där brädspelskvällar, löprundor med kollegor och en fika i solen får ta plats. Våra värdeord är Transparens, Entreprenörskap, Ansvar, Mod (TEAM). Värdeorden genomsyrar vår vardag – hur vi jobbar och förhåller oss till varandra. I teamet arbetar vi även proaktivt och lösningsorienterat för att hjälpa kunderna i sin förflyttning. 

Kontaktperson är Sandra Madstedt, sandra.madstedt@softronic.se  

Vi har gjort vårt medieval, säljsamtal undanbedes.